انجمن دانشجویی
انجمن دانشجویی

 

مدیریت دانش
1-    ﻣﻔﺎﻫﯿﻢﭘﺎﯾﻪدرﻣﺪﯾﺮﯾﺖداﻧﺶ (داده، اطلاعات، دانش، بصریت) را شرح دهید؟
 
 
 
 
تهیه کننده: یوسف خلیلی ثمرین
 
                                                            


ادامه مطلب ...


           
شنبه 23 دی 1391برچسب:, :: 20:56
نادر

 

استراتژی: چشم انداز- مأموریت، بیانیه سازمان
از کلمه یونانیstrateyosبه معنای هنر ژنرال هاست. در ارتش کار ژنرال هاست در کسب و کار وظیفه مدیر است. استراتژی دستاورد جنگ جهانی دوم است.در سال 1962یکی از استادان دانشگاه هاروارد مفهوم استراتژی را وارد کسب و کار کرد.در دهه 1990 عصر جدید رویکردهای استراتژی با نظر یا هینتربرگ و هامل آغاز شد.
 تهیه و جمع آوری: حمیدرضا صالحی
 

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 23 دی 1391برچسب:, :: 20:56
نادر

 

خلاصه مدیرت علمی و نظریه تیلور
مدیریت علمی:از اواخر قرن نوزدهم میلادی, عده ای از صاحب نظران مسایل اداری و مدیران موسسات سعی میکردند برای تقسیم کار و سایر امور سازمان اصولی را بیابن که در پناه اجرای آنها کارایی سازمان ها افزایش یابد.متفکران با توجه به مفهوم علم که به دانسته های اثبات پذیر همگانی گفته میشود ,سعی کردند با به کار گیری اصول علمی که بر تجربه نیز استوار است میزان کارایی را در سازمان افزایش دهند که این امر در کلیه ی مکان ها,زمان ها و شرایط موثر است و به همین دلیل به فعالیت های این دسته از اندیشه گران که موازین علمی را ملاک مطالعه ی خود قرار میدهند مدیریت علمی گفته میشود.


 

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 23 دی 1391برچسب:, :: 20:54
نادر

در اين روش واحد هاي سازماني را بر مبناي وظايف سازماني طراحي و ايجاد ميكنند.در اين روش سازماندهي را بر مبناي انواع محصولات و خدمات سازمان طراحيدر اين روش سازماندهي با توجه به وسايل مورد نياز توليد (فراگرد توليد ) دستهدر اين روش سازماندهي بر مبناي منطقه جغرافيايي جهت سازمانهاي كه دردر اين روش سازماندهي مباني اصلي دسته بندي نوع مشتري است . مثلدر اين روش سازماندهي بر مبناي مجاري بازار تقسيم بندي مي شوددر اين روش زمان انجام كار (شيفت بندي ) ملاك دسته بندي است .در اين روش برنامه وطرح هاي سازماني مبناي سازماندهي قرار مي دهيم ،اگر سازماندهي بر مبناي وظيفه و سازماندهي بر مبناي محصول تركيب كنيم: در اين روش سازمان به صورت شبكه اي از گروههاي متداخل است كه در اين



ادامه مطلب ...


           
شنبه 23 دی 1391برچسب:, :: 20:47
نادر

مدیریت بحران :

بحران از سه مرحله اصلی تشکیل می شود 1- مدیریت قبل بحران  2- مدیریت حین بحران 3- مدیریت بعد از وقوع بحران

در کل مدیریت بحران فرایندی است که باید چهار مرحله را در آن انجام داد:

1-   نخست باید اتفاقات ناگواررا پیش‌بینی کنیم 2-  باید برنامه‌هایی برای مواجه شدن با این اتفاقات تنظیم کنیم 3-یک تیم‌ مدیریت بحران تشکیل و آموزش بدهیم و سازماندهی کنیم 4-  بعد برنامه‌ها را به صورت آزمایشی و با تمرین عملی به اجرا در آوریم



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:, :: 18:9
نادر

 

تعریف سازمان : 1) مجموعه ای ازافرادکه برای تحقق اهدافی معین همکاری می کنند.درهمه سازمانها ازانسان استفاده می شود،وهمه آنها هدفمندبوده ازتقسیم کاربهره می گیرند.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:, :: 18:5
نادر

مدیریت دانش

1-    ﻣﻔﺎﻫﯿﻢﭘﺎﯾﻪدرﻣﺪﯾﺮﯾﺖداﻧﺶ (داده، اطلاعات، دانش، بصریت) را شرح دهید؟

 

 

دادهﻫﺎ:دادهﻫﺎاوﻟﯿﻦﺳﻄﺢﻣﺪﯾﺮﯾﺖداﻧﺶراﺗـﺸﮑﯿﻞﻣـﯽدﻫﻨـﺪودرواﻗـﻊاﻋـﺪاد،ارﻗـﺎم،ﻧﻤﻮدارﻫـﺎﯾـﺎ ﺻﻔﺎتوﯾﮋه­ايﻫﺴﺘﻨﺪﮐﻪازﻣﺸﺎﻫﺪه،ﺗﺠﺮﺑﻪ،ﯾﺎﻣﺤﺎﺳﺒﻪﺑﻪدﺳﺖآﻣﺪه­اﻧﺪوﺑـﻪﺧـﻮديﺧـﻮدﺗﻮﻟﯿـﺪ ﻣﻌﻨﯽﻧﻤﯽﮐﻨﻨﺪ. دادهﻫﺎراﻣﯽﺗﻮانﻣﻮادﺧﺎمﻋﻨﺎﺻﺮﻣﻮردﻧﯿﺎزﺑﺮايﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮيﺑﻪﺷﻤﺎرآورد.  

اﻃﻼﻋﺎت: دوﻣﯿﻦﺳﻄﺢﻣﺪﯾﺮﯾﺖداﻧﺶرااﻃﻼﻋﺎتﺗﺸﮑﯿﻞﻣﯽدﻫﺪ. اﻃﻼﻋﺎتدرﺑﺮﮔﯿﺮﻧﺪهدادهﻫﺎدرﯾﮏ زﻣﯿﻨﻪﺧﺎصﻣﯽﺑﺎﺷﺪ،دراﯾﻦﺳﻄﺢ،دادهﻫﺎﮔﺮوهﺑﻨﺪي،ﭘـﺎﻻﯾﺶوﺳـﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﯽﺷـﺪهاﻧـﺪﺗـﺎﺑﺘﻮاﻧﻨـﺪ ﻣﻌﻨﺎدارﺷﻮﻧﺪ. اﻃﻼﻋـﺎتﻣﺠﻤﻮﻋـﻪايازدادهﻫـﺎ،ﺗﻮﺻـﯿﻔﺎتوﺗﻔﺎﺳـﯿﺮﻣـﺮﺗﺒﻂودﯾﮕـﺮﻣﻮﺿـﻮﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮطﺑﻪﻣﺘﻦﺑﺎﺗﻮﺟﻪﺑﻪاﻫﺪاف،روﯾﺪادﻫﺎﯾﺎﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎيوﯾﮋهاﺳﺖ. 

داﻧﺶ: اﻃﻼﻋﺎﺗﯽﺳﺎزﻣﺎنﯾﺎﻓﺘﻪ،ﺗﻠﻔﯿﻘﯽﯾﺎﻃﺒﻘﻪﺑﻨﺪيﺷﺪهﻣﺤﺴﻮبﻣﯽﺷﻮدﮐﻪﺟﺎﻣﻌﯿﺖداﺷﺘﻪوآﮔـﺎﻫﯽ وﻓﻬﻢرااﻓﺰاﯾﺶﻣﯽدﻫﺪ. داﻧـﺶﺑـﻪاﻃﻼﻋـﺎﺗﯽﮔﻔﺘـﻪ ﻣﯽﺷﻮدﮐﻪازﻃﺮﯾﻖﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎﯾﯽﻣﺜﻞژرفاﻧﺪﯾـﺸﯽوﺗﺒـﺎدلﻧﻈـﺮوﯾـﺎدﮔﯿﺮيدرذﻫـﻦاﻓـﺮادوﯾـﺎ ﮔﺮوهﻫﺎﭘﺮدازشﺷﺪهاﺳﺖ،ﻟﺬااﻃﻼﻋﺎتﻣﺎدهﺧﺎماﯾﺠﺎدداﻧﺶاﺳﺖﮐﻪﻣﻤﮑـﻦاﺳـﺖدرﮐﺘﺎﺑﻬـﺎ، ﮔﺰارشﻫﺎ،ﻓﺎﯾﻞﻫﺎيﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮي، ... ﺟﺎيﮔﺮﻓﺘﻪﺑﺎﺷـﺪ.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:, :: 17:59
نادر

تعریفهای سیستم:1-سیستم مجموعه ای ازاجزای به هم پیوسته است که برای کسب هدف مشترک فعالیت می کند.

معمولاسیستمهای بزرگ ازتعدادی خرده سیستم یااجزاء کوچکترتشکیل می شوند.(برتالانفی1972)

2-مجموعه ای است ازعناصرواجزای مرتبط ودرحال کنش و واکنش متقابل به منظورتحقق بخشیدن به یک هدف مشخص،طبق یک برنامه خاص.(1382)مدیریت عمومی



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:, :: 17:53
نادر

دانشجويان گرامي مي‌توانند معني لغات و اصطلاحات تخصصي حسابداري را با استفاده از لغتنامه تخصصي حسابداري آنلاين به آدرس زير بيابند. اين لغتنامه به صورت دو سويه است و مي‌توانيد هم معاني فارسي لغات انگليسي و هم معادل انگليسي كلمات فارسي را پيدا كنيد. آدرس اين سايت را جهت مراجعه‌هاي بعدي در قسمت پيوندهاي وبلاگ قرار مي‌دهم. اميدوارم مفيد واقع شود.

www.dic.pss.ir



           
دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, :: 17:43
نادر

علم حساب و نحوه حسابداریِ حسابدارانِ کهن

از سالها پیش، محاسبان و منجمان به هنگام کار یا تعلیم شاگردان، برروی تخته‌ای خاک نرم می‌ریختند و با «میل آهنین» یا «چوبین» برروی آن ارقام را می‌نوشتند و اشکال را می‌کشیدند و حساب می‌کردند . این نحوه کار را «حساب تخت‌وتراب» یا «حساب تخت‌ومیل» می‌گفتند. تخت و میل را تخت حاسب، تخت حاسبان، تخت حساب، تخته خاک، تخته خاکی، تخته محاسب، تخته محاسبان، نیز می‌گفتند و به این ترکیبات در فرهنگها می‌توان مراجعه کرد (ریاحی، 1349: ص 239). «حاسب» در لغت به معنای «حسابدار و شمارگیر» است و در قدیم به جای «ریاضیدان» به‌کار می‌رفته است1. 
«
علم حساب» را به نظری و عملی تقسیم می‌کرده‌اند. «حساب نظری» از قواعد و خواص کلی اعداد بحث می‌کرده و «حساب عملی» شامل موارد استعمال این قواعد کلی در موارد مختلف از قبیل «نگاهداری حساب دخل‌وخرج » و «محاسبات دیوانی» و «مالیاتی» و «حساب دراهم و دنانیر» بوده است( بینش، 1345:‌ص یب). این مقاله اختصاص به یکی از ریاضیدانان و محاسبان ناشناخته ایرانی دارد. متاسفانه، وی کمتر به عنوان«متخصص امور مالی» شناخته شده است. او «ایوب حاسب طبری» است و مهمترین آثار او دو کتاب «شمارنامه» و «مفتاح‌المعاملات» است.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, :: 17:35
نادر
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن دانشجویی و آدرس daneshkadeh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 14
بازدید کل : 8169
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1